.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمدی نژاد«سد کبودوال»علی‌آبادرا افتتاح کرد

شمال نيوز: محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، «سد کبودوال» علی‌آبادکتول و سد انحرافی «زرین‌گل» و تونل انتقال آب سد زرین‌گل به سد کبودوال واقع در شرق استان گلستان را افتتاح کرد.

 به گزارش شمال نيوز، سد کبودوال یکی از پروژه‌های مهر ماندگار استان گلستان بعد از سد دانشمند به عنوان دومین طرح از 35 طرح مهر ماندگار استان توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

براساس این گزارش کار سیستم انتقال، اجرای بدنه سد، روشنایی و آسفالت مسیر جاده مطابق برنامه به اتمام رسیده و پروژه برای آبگیری آماده است و دریچه‌ها قابلیت مانور دارند.

از اهداف این پروژه می‌توان به تامین آب صنعت شهرستان علی‌آبادکتول، آبیاری اراضی کشاورزی به مساحت حدود 10 هزار هکتار، کنترل سیلاب، ایجاد تاسیسات تفریحی و گردشگری در حاشیه سد و ایجاد اشتغال  اشاره کرد.

برای ساخت این سد حدود 55 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

سد کبودوال دارای مخزنی به حجم مفید 17 میلیون متر مکعب و قابلیت تنظیم سالیانه حدود 50 میلیون مترمکعب آب  است که طول تاج آن یک‌هزار و 372 متر بوده و در 1.5 کیلومتری جنوب شهر علی‌آبادکتول واقع است.

احمدی‌نژاد پس از ورود به فرودگاه بین‌المللی گرگان پروژه 14 هزار و 130 واحدی مسکن مهر شهر سرخنکلاته گرگان و مجتمع 256 واحدی مسکن مهر ویلایی این شهر را افتتاح کرد. /ف

/فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.119 seconds.